Hvert år kjøper det offentlige varer og tjenester for betydelige summer. Ved å handle lokalt kan kommunen bidra til et godt servicetilbud, lokale arbeidsplasser og skatteinntekter.
Vil du selge til offentlig sektor? Og hvordan kan kommunene handle fra lokale bedrifter, uten å komme i konflikt med regelverket for offentlige anskaffelser?
19. mars arrangerer bransjegruppe Handel & service frokostmøte for å sette fokus på mulighetene som ligger i dette markedet for din bedrift. Målgruppen er først og fremst bedrifter innen handel og service, men møtet er åpent for alle interesserte.
Du får vite mer om:
Hva kjøper kommunene av varer og tjenester
Spillereglene for offentlige innkjøp
Hvilke kriterier kan kommunene bruke for å legge til rette for lokale leverandører
Hvor finner du informasjon om anbud og innkjøp
Anskaffelser under 100.000 og 1,3 mill kroner - hvilke regler gjelder
Klima- og miljøhensyn - 30 % vekting fra 01.01.24
Erfaringer med offentlige anbud
Du møter:
Henrik Lande, advokat/partner og Anders Våge, advokatfullmektig i Harris Advokatfirma
Henriette Dale Bråthen, innkjøpssjef i Alver kommune
Christopher M. Straumøy, jurist og Bjarne Ve Sæbø, innkjøper i Austrheim kommune
Evy Eknes, daglig leder i Reklamehuset